S’ha detectat un error no desitjat que provoca que amb la versió 2015.10.0.2208 de l’Avast antivirus es produeixen missatges avisant que la navegació no és segura/privada, o que hi ha un problema amb el certificat de la pàgina, pel que fa a pàgines amb navegació segura mitjançant el protocol HTTPS. Afecta principalment a Internet Explorer i Google Chrome.
Hem confirmat que amb la darrera actualització, a partir del darrer cap de setmana, quan es navega per pàgines segures (això inclou google), els navegadors poden indicar un error de seguretat, alertant que hi ha problemes amb els certificats de les pàgines web, i prevenint un problema en aquest cas inexistent, evitant que es pugui entrar o navegar per les esmentades pàgines. Això pot evitar poder navegar amb normalitat a webs d’estaments oficials, serveis de correu gmail o hotmail/outlook, l’agenda tributària, bancs i caixes, etc.
Tot plegat és fàcil d’arreglar. Només cal desactivar el nou mòdul implementat a l’antivirus, que té a veure amb la navegació segura mitjançant el protocol HTTPS.
Podeu seguir la següent guia visual, pantalla a pantalla, i el problema deixarà de ser-ho.
- Primer cal engegar l’antivirus, sigui fent doble clic a l’icona d’avast, com al menú Inici, com fent clic amb el botó dret a l’icona de l’avast a la zona del rellotge, a baix a la dreta.
- A la finestra principal de l’Avast antivirus, hem d’anar a la zona de configuració, clicant a la part inferior esquerra.
- Ara ens apareixerà la següent finestra amb els apartats configurables. Cliquem a l’opció de “Protecció activa“.
- Tot seguit, cliquem a l’enllaç de “Personalitzar” a l’apartat de configuració del “Mòdul de protecció Web“.
- A aquest nou apartat, és on hem de desactivar el nou mòdul que “Habilita l’anàlisi en connexions HTTPS“.
- Ens assegurem que queda desactivat, i no hi ha el “check” o marca dins del quadret.
- Cliquem a “D’acord” a les dues finestres per anar tancant les finestres del programa que hem anat obrint. Trobareu el botó a la part inferior dreta de les finestres.
- Finalment, només cal tancar la finestra principal de l’antivirus clicant a la creueta que es troba a la part superior dreta de la finestra, que és la del pas 2.
- Per comprovar que tot ha tornat a la normalitat, tanquem els navegadors i els tornem a obrir, provant que les pàgines funcionen correctament.